01.06.2008
od 18.00 hod.

ROHÁČI




ALISON - IRSKÝ FOLK




23.5 2008
20:00
80KČ

GRUNGE VEČÍREK!!

KDYŽ POČASÍ DOVOLÍ NA NÁDVOŘÍ

Grunge history



L RU

STONER ROCK /LIBEREC


JEJICH MUZIKU LZE ZAŘADIT NĚKAM MEZI: QOTSA? HELMET? SONIC YOUTH? ATDI? ALICE IN CHAINS?
JEJICH HUDBU MUSÍŠ PROŽÍT ŽIVĚ PAK NAJDEŠ JEJICH SRDCE

VÍC MUZIKY TADY








THE POOH stoner rock / KAPLITZ



MUZIKA




Vznik kapely se datuje k roku 2003 prvním oficiálním koncertem, který proběhl v den zvolení prezidenta V. Klause do své funkce (28.1.) . Z počátku nenápadní Pooh, kteří nabyli své určitosti až povíce než 1 roce a to nejenom přidáním určitého členu do názvu, počali s vlastní tvorbou a bezostyšně rozprostírali svá mladá křidélka po jihočeském kraji. V květnu 2005 natočili během tří dnů ve studiu LOCO své první „épéčko“. Zde jim otevřel hudební oči samotný lídr větřínských LOCOMOTIVE, což bylo více než ku prospěchu jak posluchačů, tak samotných členů. „Půčka“ , jak jsou nejčastěji zvoláváni, začali ladit do C a svůj zvuk celkově vybasovali, avšak stále věrni punkrockovým rifům. Koncerty se začali šířit po celé ČR a i do zahraničí. Následuje zvrat – formální oznámení, že skupina hraje styl zvaný CHEWROCK (čti čůrak) založený na principech blues, stoner rock, hard rock, punk rock, heavy metal, alternative a parodující veškeré rockové škatulkování. Vypuštěn singl Hangover Song, jenž boduje nejen v uších, ale dokonce i v radiích. Krátký masový zájem populace po zveřejnění článku v Rock&Pop. Návštěvnost webových stránek za 1,5 roku 30 000. Bezmála jak 40 koncertů v roce 2006. V listopadu, po koncertě s francouzskými Absinthe (provisore) byla vypuštěna úmyslná blamáž o rozpadu skupiny. Všichni snědli. V tomto období již skupina koketovala s různými muzikanty o případné spolupráci – bohužel výsledně( ha ..dobrej obrat vole). A co do budoucna? Naše ambiciózní sny Vám tady sdělovat nebudou, beztak už jste toho četli kvanta a krom toho že si z každého dělají dobrý den a mluví o sobě ve třetí osobě, tak se chystají letos na jaře na turné po Němcích, plánují přezout, zkvalitnit a ustálit svůj zvuk /Behringer, Amaty, Stagg/ a v dohledné době za uspořené peníze hodlají natočit desku dle jejich představ a to nejspíše ve studiu CCP Linz a také zlinčovat jednu firmu a pochcat jednomu klukovi hlavu. A jestli si někdo myslí a nebo říká o nich něco jako že né a nebo pfff, tak ho můžou upozornit na to , že má v prdeli úplně ty samá hovna jako oni.



hUSA rock-grunge / foodweis/budweis



h.USA: Asi to vše vzniklo z kapely prašivá stařena(98)czert/kytara... trochu protest a punk v jedné sklenici... pak se to nějak pokazilo a metamorfovala v uskupení jambou jet...(00)czert/k..ivoš/bk..láďís/bi....ale o tom moc nevím...nebyl jsem u toho.... (02) rok, kdy kapela získává nynější podobu názvu, nového bubeníka Ondru Bílka a cíl....vydělat mraky cash za nic... dnes už nikoho nebaví číst dlouhý články...zkrátím to ... (03)demo...supr ohlas...demo měsíce v rock&pop... chronický zánět šlach v Ondrovo rukách...má toho mrak a rozhoduje se zůstat u formace Rites Of Pain(mazec metal)...nouze o buben(04)nový 2.kytarista cosmi a nový bubeník...hanz..na začátku moc nedává, ale snaží se...(05)asi promo...moc se nám nelíbí. (06) natočili jsme v Loco desku, na který usilovně dřeme:) (04.06) rozloučili jsme se s cosmi a přibrali do našich řad kráťu... (06.06) jsme druhý v soutěži múza organizovou divadlem Pod Lampou v plzni...(23.09.06) jsme pokřtili desku " mezi/minami"...11/06... jedem zase do studia... někam do domažlic... přivezem 3 jarem ovoněné věci... asi teda... čau h.USA/hanz P.S.:jsme fajn ...fakt!




PLEWEL grunge-emo / Žlutice


Kapela vznikla v roce 2001 ve Žluticích.Začalo to lajcky ve sklepě.Hráli jsme na krabice a na akustiky.Postupem času vznikaly nové písničky a hraní né a né nás pustit,tak jsme dali do kupy 10 písniček a amatérsky je nahrály.To cédo máme,ale radši ho nikomu nedáváme,je vcelku hrozný.Přišel čas,kdy jsme našli novou zkušebnu.Byla to taková hrozná kostka a v ní jsme se drtili a drtili,no a druhé amaterské cd bylo na světě.Je to samo sebou,popravdě taky nic moc,ale už je to lepší.O dva roky později nám začalo něco scházet.Byla to druhá kytara a tak jsme neváhali a nabrali jsme do kupy našeho sólistu a byli jsme čtyřčlenná smečka.Mezi tím jsme nahráli už vcelku v poho demo se čtyřmi písněmi.S tím jsme taky nějak zvlášť neuspěli.Po několika letech laxní aktivity na účasti v můze(POD LAMPOU),jsme se jí konečně zúčastnili a postoupili do finále,kde jsme také skončili.Koncem října 2006 jsme nahráli v Karlových Varech cédo,které si myslíme,že stojí za poslech.Po půl roce od nahrání céda utrpěla kapela velkou ztrátu a to 13.března 2007,kdy nám umřel náš milovaný frontmen kapely Pepa Šlauf.Byla to pro nás obrovská rána a zkoro rok jsme nehráli,protože nikdo neměl chuť hrát.Nyní hrajeme dál a to vlastně kvůli Pepovi,který udělal velký kus práce v kapele a hlavně nebýt jeho,tak by kapela asi nikdy nevznikla.Takže v současné době hrajem ve třech a drtíme to,jak jen se dá.............



16.5 2008

100KČ

OD 19.00
RYTÍSKÝ SÁL


OLDŘICH JANOTA


janota_rp01



MYSPACE

Hafo muziky k poslechu



Neúnavný hledač neprošlapaných cest, nezaměnitelný zpěvák a kytarista, básník a přílezitostně i břitký fejetonista Oldrich Janota začal vystupovat v sedmdesátých letech s folkovými baladami. V letech 1977-79 hrál s Jakubem Nohou a dalšími hudebníky v pražské skupině Pentagram . Hledání nových výrazových možností ho vedlo k zalození souboru Mozart K. (1978-81) s nezvyklým nástrojovým obsazením (harmonium, saxofon, mandolína, kytara, bicí) a později k práci s experimentálním rockem a minimální hudbou ve spolupráci s Pavlem Richterem a Lubosem Fidlerem (1981-84). V roce 1985 Janota opustil na cas hudební scénu úplne. Vrátil se tise, za zvuku akustické kytary a tibetských mís Stanislava Dolezala . Koncem 80. a pocátkem 90. let byl clenem improvizacních sdruzení Jiná rychlost casu a Společenství PAN a své první desky natocil za doprovodu viol da gamba Ireny a Vojtecha Havlových . Od pocátku devadesátých let vystupuje Janota predevsím sólově s kytarou. .::..::. .::..::. .::..::. .::..::. .::..::.::..::. Jeho soucasný repertoár tvoří jak písně z počátku osmdesátých let, tak predevším nová, minimalistickými postupy a etnickou hudbou ovlivněná tvorba. Janota si složitými cestami došel k prostotě v hudebním i slovním vyjadřování. Říkejme tomu třeba folkový minimalismus, ale pojmenovat a definovat něco tak křehkého a neuchopitelného je obtížné. Zahloubaný hlas Oldřicha Janoty nás zavádí do velmi subtilního sveta predstav a pocitu, kde kazdé slovo má kouzelnou moc vyvolat dalsí asociace. "Nekdy dokáze clovek vnímat reku jako pramen i ústí zároven," ríká Oldrich Janota. "Sledovat její ubíhající tok, ale zároven ji cítit zastavenou jako reku-bytost ." Tak nějak například vznikala písen Tanečnice. O neuchopitelnosti nevšedního Janotova muzikantství a jeho myšlenkovém světe plném imaginace a zvláštních obrazů se píše tím nesnadněji, čím beznadějněji jim posluchač podlehne. A koho neosloví, tam je jakékoli další přesvědčování zbytečné.

Na soutoku dvou řek
mlhou mezi vlnami
viděl jsem vzlétnout havrany

Dvě temně modré barvy
dva nesoustředné kruhy
stín okolo mé hlavy
hlas do vysoké trávy

Stín padající vody
Šíp okolo mé hlavy

Hlas padající vody
Stín do vysoké trávy

Dvě temně modré barvy
Mezi vlnami dvou řek




SELFBRUSH






Koupelnové dlaždičky v hlavním městě skokanů - krkonošském Harrachově - byly první, kdo koncem devadesátých let slýchal dema Václava Havelky. Taková je minulost. Písničkář vystupující pod značkou Selfbrush v průběhu posledních tří let již dostatečně zdomácněl na pražské klubové scéně. Za tu dobu vydal x nahrávek vlastním nákladem, absolvoval turné po České republice s Terry Lee Halem. Jeho universální schopnosti mu bez problémů dovolují zvládat sólová kavárenská vystoupení s akustickou kytarou, fúzovat folk s elektronickými vlivy nebo být funkční součástí kapely v klasickém rockovém osazení. Tuto poslední polohu zachycuje debutové Selfbrush album - Ghost of a Handshake, které vychází v září 2004 na značce Good Day Records a krátce nato získává mediální podporu Radia l. Ghost of a Handshake za přispění několika hostů spojuje skladatelský potenciál Václava Havelky s hráčskou jistotou multiinstrumentalisty, zvukového aranžéra a potažmo výtvarníka Maťa Mišíka (www.matomatic.com). Právě on - známý svým působením v Tata Bojs či australskočeské formaci Astrometro - má lví podíl na rozmanitosti poloh, jež album skýtá. Od indie rocku přes dřevní folk, alternativní country až do ambientních výšin naivních analogových zvuků. Smog, Wilco, Beck, Tom Waits, Hayden, M. Ward, Sonic Youth, Sparklehorse, Devendra Banhart, Mark Lanegan .. mohla by pokračovat řada personalit, jejichž vliv se odráží v klidně plynoucích skladbách Václava Havelky. Intimní atmosféra tradičního amerického folku provázaná uměřeným novátorstvím a progresivitou charakterizuje i jeho nejnovější projekt - King Self. Srážka názvů Selfbrush a King Vitamin, za kterýmžto titulem se ukrývá americký - v Praze domestifikovaný - laptopový zhýralec a malíř Jeremiah Paleček (www.pagenotfound.info). Činná je taktéž Václavova spolupráce s instrumentálními Some Other Place, pohybujících se v okolí táborského labelu Free Dimension. Ve všech variantách a podobách marky Selfbrush však zůstává konstantní předností samozřejmý a jistý vokální projev Václava Havelky. Zpěvný hlas jakých je na české scéně pomálu s potřebnou dávkou neškolené syrovosti dodává autenticitu osobně pojatým každodenním textům (v angličtině) - třeba o dívce sbírající maliny nebo o mazlíčcích psech, co musí celou noc zadržovat moč.

Blogger Template by Blogcrowds