5.ŘÍJNA
Začátek 19:30
Rytířský sál
vstup 80kč


HOUPACÍ KONĚ/ indie-rock / Ústí nad Labem


Houpací koně vznikli v roce 1991 v Ústí nad Labem v divokých porevolučních dobách. V počátcích hráli hudbu, která byla stejná jako ta doba - jednoduché rockové písničky s českými texty, boostrovanými kytarami a šíleným baskytaristou. Všeho bylo hodně - hluku, hořkosti, koncertů i ambicí. Během let kapela odehrála stovky koncertů po celé republice, na Slovensku, v Německu a Holandsku, natočila čtyři studiová a jedno živé album, měnila členy, zvuk i zájem posluchačů. Co se nezměnilo, je posedlost písničkami, vlaky, hraní v těch nejzastrčenějších místech, nervózní zpěvák a problémy s baskytaristy. V textech můžete potkat opilou recepční, lakující si nehty, nebo půlměsíc, který se zamiloval do průvodčí ve vlaku do pekla.

Nynější sestava Houpacích koní spolu hraje už několik let a zdá se, že po hluchém konci 90.let našli definitivně svůj zvuk, posluchače i včely, které jim uletěly. To potvrzuje i nová deska, která kapele vyšla letos na jaře. Jmenuje se
Tiché dny na Klíši a v deseti nových písních přináší další recept na to, jak svádět rozvedené servírky za pomoci zvuků akustické kytary, hammondek, big – muffů a jiných triků.

Jeden z recenzentů nové desky o kapele píše: „Už patnáct let se drží na samém dně české pop music. Ústeckým Houpacím koním se tu ovšem daří.“ To sedí, hk o sobě vždycky říkali, že jsou nejlepší kapela v paneláku.

Při psaní téhle krátké biografie hrála hudba z posledního alba polozapomenutých kytarových hrdinů 90.let Smashing Pumpkins Machina/The Machines of God.



Spousta informací!!
Spousta muziky k poslechu!!!



BLAHOBEAT/Sokolov



Staří známí asi netřeba představovat proto jen pár fotek a nějaká ta muzika na poslech.
Fotky převzaty z kilco.rajce.idnes.cz
starý skladby ještě za Beatovýho Družstva

Jako
Kamarádi
Mezi čtyřma panelama
Neumím
01
02
03







CLIMATIZADO/Plzeň




Čtveřice Climatizado z Plzně je už léta zjevením, jehož sporadická vystoupení zaručují hraniční zážitek mezi živelným post-hardcoreovým atakem a nekompromisní performance. Tak trochu něco mezi The Doors a Nickem Cavem s novým kabátem. Psychocountrypunk s naleštěnejma botama.

Muzika k poslechu






KONEC CHEMICKÉHO POSYPU/Nový Bor




mptrojky

Září roku 2002 nutno popsat trochu idylicky! Jednoho sobotního rána postupuje čtveřice osob skrze ulice v Novém Boru. Jdou nadšeným a hrdým krokem. Kolemjdoucí mohou spatřit Jana Duchoslava jak si přes rameno nese elektroakustickou baskytaru (Jolana Color Bass, pozn. Nástroj nezabalen pouze zavěšen). Vedle s úsměvem a s paličkami v kapse kráčí Martin Hruška debatujíc Janem Pruckem jenž si kupodivu nenese žádný nástroj. Čelo průvodu utváří modrá kárka z kopce bržděná Danielem Šťastným. Obsah povozu je prostý. Kombo a podlouhlá krabice s nápisem Fender. Ano! Kráčí k vytouženému snu. První zkouška. Cestou se zastavují u Jakuba Martince pro zapůjčení druhé el. kytary. I on neodolá a jde se zúčastnit onoho historického momentu jako tichý pozorovatel. V základní umělecké škole je mu však svěřen menší mixážní pult a s velkou libostí mu Jan P. svěřuje i záležitosti technické, neboť je nadmíru jasné, že co se Jana týče, do tajů elektrotechniky a zapojování ještě nepronikl. Kapela tak získává i vlastního technika, potažmo zvukaře.

Prosinec 2002 a školní akademie Rumburského gymnázia je nepochybně spjata s prvním veřejným vystoupením kapely. Historické prameny hovoří, že právě zde za použití kreativity Danka, vznikl název Konec Chemického Posypu (pozn. V časové tísni a s nutnou dávkou humoru).
Dodatek: první technické potíže s aparaturou…

V lednu 2003 kapela obměňuje pozici bubeníka. Přichází hudebnice Lída Týnková. Na zkouškách Jakub občasně zaskakuje na bassu za časově vytíženého Jana D.

První písemný záznam sáhá do roku 2003 kdy v únorovém čísle Rock & Pop vychází upoutávka: 28.2. KD Bohemia Nový Bor – ples pěveckého sboru Camella, KONEC CHEMICKÉHO POSYPU. Druhé a na dlouhou dobu poslední vystoupení, po němž se kapela ocitá bez zkušebny, je doprovázeno velmi příjemnou atmosférou plesu. Idylku naruší až z emocí zahraný závěrečný song Smells like teen spirit. Na pódiu se poprvé ocitá pětičlenná sestava, když Jan D. hází bassu Jakubovi M. a sám se ujímá zpěvu.
Dodatek: další technické potíže s nástroji…

Následuje dlouhé období temna bez zkoušení. Jan D. odlétá na studia do Nového Mexika. Většina členů KCHP zkouší hrát po jiných kapelách. Z jara roku 2004 se dává dohromady sestava v podobě Jan Prucek – klávesy, kytara, zpěv; Daniel Šťastný – kytara, zpěv; Jakub Martinec – basová kytara; Martin Hruška – bicí. Vše směřuje hlavně k vystoupení pro pěvecké sbory z Francie a Slovinska. Je to třetí koncert v historii KCHP.
Dodatek: lehké problémy s aparaturou…

V srpnu 2004 nastane rozličnost priorit a post kytaristy Daniela Š. nahrazuje rockový nalezenec Michal Maněna. Zbytek kapely se tím ocitá doslova v novém světě. Kapela najednou více harmonicky souznívá, hlavně v názorech na společnou hudbu, a s několika novými hudebními díly nabírá nový směr. Jejich sen o veřejném hraní po klubech se pomalu stává skutečností.
Dodatek: časté koncertování a časté technické potíže s aparaturou i instrumenty…

Kapela se chystá po vzájemné benevolentní dohodě s Vedením nahrávacího studia Atol v České Lípě natočit Demo CD o dvou skladbách. Týden před nahráváním se na postu bubeníka vyskytne Vladislav Chmelař. 27. a 28.11. 2004 se jak se říká kapela zavřela do studia a s heslem Lídl je levný obdařila kotouč skladbami I Saw The Ligths a Mr. Beana. Následuje propagační šňůra koncertů k nové desce, která je komentována i mediálně pomocí tisku. Aneb komentář k CD slovy autora článku z novin: ...Mně osobně se líbí.…
Dodatek: ..potíže s některou technikou přestávají…

Duben ještě tam budem, ale Vladislav Ch. odchází a KCHP je bez bubeníka. Na tři koncerty zaskakuje Martin Rybák z kapely Kauzální Nexus.






Blogger Template by Blogcrowds